close
تبلیغات در اینترنت
عوامل موفقیت در تجارت الكترونیك

) ثبات سیستم: یعنی سیستم ازنظرفنی بدون خطا باشد و دچار مشكلاتی از قبیل قطع و وصل و... نگردد ومشكل فنی نداشته باشد.

2 ) امنیت سیستم: وب سایت درحفظ امنیت اطلاعات مربوط به شركتها دربرابر برنامه های ضد امنیتی قوی باشد.

3 ) سرعت: سیستم مورد نظرسرعت لازم وكافی رادرهرزمانی داشته باشد.

4 ) سهولت استفاده: مشتریان جهت خرید با سیستمی ساده وبا سهولت استفاده روبرو می‏شوند.

5 ) جذابت سایت: سایتها دارای جذابیتی برای مشتریان باشد مثل مقایسه ،معرفی به خریدو...

6 ) تنوع كالاوخدمات: درسایت شركتها كالاهای متنوع وخدمات متنوع عرضه گردد كه مكمل هم باشند.

7 ) قیمت مناسب یا پایین كالاها یا خدمات: به دلیل رقابت مشتری دنبال كالا یا خدمات با كیفیت وارزان می‏باشد.

8 ) اطلاعات كافی درمورد كالاها خدمات: اطلاعات كافی وجود داشته باشد مثل مدل كالاها ،مقایسه‏ی آنهاو...

9 ) عملیات ساده وكم هزینه : خدمات یا كالا به مشتریان باید با هزینه‏ی كمتری عرضه گردد وبه صورت ساده توسط مدیر سایت اجراشود.

10 ) ‏‏‏‏فرایند پرداخت: فرایند پرداخت باید به نوعی باشد كه مشتریان به راحتی به صورت online یا الكترونیكی ویا هنگام تحویل كالا هزینه را پرداخت نمایند.

11 ) تحویل كالا: نحوه‏ی تحویل كالا باید مشخص باشدوبه سادگی صورت گیرد مثل ارسال پستی و زمان تحویل وتضمین كیفیت نیز مهم می باشد.

12 ) فرایند خرید : مشتریان جهت خرید مراحل مختلفی را طی نكنند وبه سادگی وبه صورت متنوعو راحت با انتخاب سبد خرید سریع خرید خودرا انجام دهند.

13 ) مشتری مداری : مثل عضویت مشتریان در سایت ،ایجاد صفحه‏‏ی شخصی برای آنها وارسال ایمیل تبلیغاتی برای آنها ازكالاهای جدید مورد نیاز آنها و...

14 ) امنیت اطلاعات مشتریان: حفظ امنیت اطلاعات مشتریان در وب سایت

15 ) كسب اعتماد مشتری

16 ) عرضه‏ی هدیه وجایزه به مشتریان خوب به صورت آنلاین

17 ) عرضه‏ی خدمات متناسب و مورد نیاز مشتریان

18 ) چند زبانه كردن سیستم ها

عوامل برون سازمانی شامل موارد زیر می‏باشد:

آموزش افراد، حمایت از وبسایتها توسط دولت وسازمانها، تدوین قوانین لازم، مقابله با جرایم اینترنتی، قوانین ومقررات مالكیت معنوی، ایجاد بسترهای مناسب ارتباطات مخابراتی ، فرهنگ سازی تجارت الكترونیكی ، گسترش بانكداری الكترونیكی

 

مزایای استفاده از تجارت الکترونیکی

 

·         تحقیقات بازاریابی از طریق اینترنت آسان تر، سریع تر و کم هزینه تر انجام می گیرد

·         مدیریت صحیح اطلاعات از طریق اینترنت

·         کاهش هزینه ها ، صرفه جویی در وقت و تلاش

·         معرفی وسیع تر و کم هزینه تر برند شرکت

·         حذف واسطه ها و برقراری ارتباطات بهتر و آسان تر با تولیدکنندگان کالاها و مشتریان

·         حذف مرزهای جغرافیایی و دسترسی سریع تر به بازارهای جهانی

·         تبلیغات سریعتر و ارزانتر از طریق اینترنت.(سعیدنیا،خدایاری،87 )

 

منابع :

اصغر زاده، عزت ا...و حقیقی، محمد و عابدی، احسان، ارائه مدلی مفهومی به منظور شناسایی و اولویت بندی عوامل کلیدی موفقیت ( CSF ) سایتهای خرید و فروش الکترونیکی در ایران، فصلنامه بصیرت، سال پانزدهم، شماره شماره 39، بهار 1387،صفحه 165

سعیدنیا، حمیدرضا و خدایاری، فرانک، شناسایی و تبین عوامل موثر بر اثربخشی بازاریابی اینترنتی شرکت های عضو تشکل های صادراتی، فصلنامه بصیرت، سال پانزدهم،شماره شماره 39، بهار 1387، صفحه190

فتحی، سعید و عزیزی، شهریار، بررسی تاثیر کسب و کار الکترونیکی بر توسعه صادرات : شناسایی اولویت های بخش صنعت در کشور، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 45، زمستان 1386، صفحه 179

عزتی، مرتضی، اصلاح الگوی مصرف، پژوهشکده مطالعات وتحقیقات بسیج، چاپ اول، 1388




بازدید : 60
[ جمعه 09 مرداد 1394 ] [ 22:23 ] [ نویسنده : جواد مهدی زاده ] | نظرات ()
نظر بدهید
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی



.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وشوو